על המגמה:

אם אתם מרגישים את ניצוץ היזמות, היצירה והחדשנות בוער בכם, ואת הדחף למצוא את הדרך לפתח פתרונות לעתיד טוב יותר,  Y7 היא המקום בשבילכם!
מסלול Y7 נועד להעניק לכם כלים מתקדמים מחזית עולם החדשנות, תוך פיתוח כישוריכם כיזמים.

במסגרת המסלול יתנסו התלמידים במתודת Y7, המבוססת גם על תכניתו של פרופ’ עזרי טרזי "Dז – חדשנות באמצעות חשיבה עיצובית”, הנלמדת בלימודי תואר שני בטכניון ובתארים מתקדמים באקדמיות נוספות בארץ ובעולם.

מורי המגמה:

גילית גינוסר

מרכזת ומנחה במגמת Y7

בעלת תואר B.ed בחינוך מיוחד של מכללת אורנים, מרכזת התכנית ובוגרת הכשרת המדריכים של תכנית Y7, לפיתוח כישורי חדשנות בגישת "חשיבה עיצובית", בוגרת מכון פויירשטיין מאבחנת LPAD, מנחה ומטפלת בשיטת העשרה אינסטרומנטלית במסגרות שונות.

בעברה – מנחה ומאבחנת בפרוייקט "אמיר" במחווה אלון ובחוות השומר, מנחה במרכז לקידום הלמידה בחיפה, מרצה בקורסי העשרה אינסטרומנטלית קלאסית ולגיל הרך מטעם מכון פויירשטיין במרכז הקליני הבינתחומי באוניברסיטת חיפה.

גילית מאמינה באיתור הכישרון הטבעי החבוי בכל אדם, טיפוחו והעצמתו מתוך אמונה ביכולתו להשתנות ולהתפתח.

סיגל אריה

מנחה בתכנית Y7 לחדשנות יוצרת

תואר שני .M.Ed , מסלול "אמן-מורה", מכללת אורנים, מסלול לתזה, בעלת  תואר ראשון B.Sc– ביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה של מכללת תל חי,  בעלת תעודת הוראה במדעים- תכנית מצטיינים – המחלקה להוראת המדעים באוניברסיטת באר שבע.  מאמנת אישית מוסמכת- הכשרה בשיטת SMF בית הספר "מכון מאמנים".

בעברה שימשה כמתרגלת ועוזרת הוראה, מחקר מבוסס יצירה, התכנית לתואר שני בהוראה רב תחומית במכללת אורנים, מנהלת פרויקטי חינוך רב-תחומיים בינלאומיים באורט ישראל, חברה בוועדת העורכים כתב העת סיינטיפיק אמריקן, מפתחת ומטמיעה פרויקטים חינוכיים-חברתיים בשיתוף עם אירגון סאמאטה (SAMATA),  חוקרת במעבדת קרקע ומים "מיג"ל” (מרכז ידע גליל עליון) ושליחה מטעם הסוכנות היהודית.

אלונה סטנקובסקי

מלווה ומנחת צוותי התכנית בתחומי עיצוב המוצר והמיתוג

אלונה היא בוגרת בצלאל- האקדמיה לעיצוב ואומנות בירושלים. במהלך דרכה המקצועית עבדה כמעצבת בתעשיית הטקסטיל, תעשיית התכשיטים,

בגרפיקה דו ותלת מימדית, בעיצוב ופיתוח חדשנות. בתקופת עבודתה כמעצבת טקסטיל, פיתחה מוצר שנרשם כפטנט.

כיום, אלונה מנהלת את מתחם המייקרים בריאלי בית בירם. במתחם עומדים לרשות התלמידים מחשבים עם תוכנות גרפיות מבית אדובי,

מכונות לייצור והפקת פרויקטים – מדפסות תלת מימד, מדפסת פלוטר, מכונת חיתוך לייזר ומכונות תפירה.

מבנה המגמה:

התכנית כוללת למידה והתנסות ב 7 מימדים של תהליכי פיתוח סטרטאפים בעלי ערך חברתי, במקביל לעבודה על פי מודל מחומש האינטליגנציות © המקדם את פיתוח “הקוד הגנטי של היזם”. התהליך כולל פיתוח תפישה רחבה, יכולות יצירה, עבודת צוות, חשיבה אתית, וחשיבה עסקית – יישומית.

המגמה תסייע להכין אתכם לעתיד דינמי ומשתנה, בו נדרשת גמישות מחשבתית ויכולת השתלבות מהירה במערך חדש של מקצועות המתהווים בעולם הטכנולוגי, העיצובי והחברתי העתידי.

מפגשי התכנית מבוצעים באמצעות סדנאות של התנסות חיה, ובמהלך השנה יתקיימו גם סיורים הרצאות וסדנאות חיצוניות להעשרה מתחומי הסטארט-אפ ומעולמות העיצוב.

Y7 מזמין את הנועזים שביניכם, שיש להם רקע וכישורים בכל תחום שהוא – פסיכולוגיה, מדעים, טכנולוגיה, תיאטרון, עיצוב, תנועה או כל תחום אחר – לצאת למסע מרתק אל הבלתי-נודע.

הלימודים במגמה כוללים מפגשים עם יזמים, סיורים וסדנאות

אז איך זה עובד?

אתם מחליטים!

  • מה הנושא שתרצו לקדם?
    • כל תחום שתרצו לפתח בו פיתרון חדשני שיהיה בעל ערך לעתיד
  • עם מי תרצו לעשות את זה? 
    • הצוות נבנה סביב תחומי הצורך השונים בהתאם למידת החיבור שלכם לתחום
  • מה יהיה התוצר הסופי?
    • אפליקציה, מוצר, אירוע, שירות, תכנית וכל דבר אחר העולה על דעתכם בהתאם לתחום הצורך שבחרתם
  • איך עושים את זה? 
    • עובדים בצוות על הבנת צרכים חברתיים, מבצעים מחקר משותף, יורדים לשטח ומדברים עם אנשים, נפגשים עם יזמים, מפתחים רעיונות, בונים מודלים ומקבלים ליווי וכלים על מנת לעשות את כל זה.
  • מה קורה בסוף השנה? 
    • אירוע סיום עם הורים, חברים ואורחים מומחים, שבו מציגים קונספט לסטרטאפ חברתי!

מבנה פרוייקט הבגרות:

בכל שנה ייבנה פרוייקט יזמי שיבוצע בצוות ויכלול:

  1. חלק מעשי – מצגת פרוייקט + אב-טיפוס קונספטואלי (דמו) למיזם – מוצר, תהליך או שירות בעל ערך חברתי.
  2. חלק עיוני – תיק פרוייקט המגדיר את הרקע, תוצרי מחקר ותיעוד תהליך היצירה.
    ציון הבגרות המסכם יינתן בתום שנת י"ב על בסיס מיזם מסכם, בשילוב הציונים שניתנו בשנים הקודמות. יינתן גם ציון פנימי על תחום האוריינות החזותית, ועל המעורבות והשתתפות התלמידים, על פי מחוון הערכה המבוסס על מודל מחומש האינטליגנציות.

תנאי קבלה:

  1. ראיון אישי אשר יעריך את:
    – המניעים האישיים להשתלב במגמה
    – כישורים ונכונות לעבודה בצוות
    – יכולת למידה וגישת חקר בהנעה עצמית
    – יצירתיות וגישה יזמית מתוך אחריות אישית.
  2. תינתן עדיפות למציגי פרויקטים ייחודיים מהחטיבה ו/או המעורבים בעשייה חברתית.
  3. נדרשת מחויבות לתהליך תלת-שנתי ועמידה באמות מידה של פיתוח פרוייקט צוותי מתוך משמעת עצמית גבוהה.

הערות חשובות:

  • מספר המקומות מוגבל, הקבוצות תפתחנה בתנאי של כמות מספקת של מועמדים מתאימים.
  • מדובר במסלול Y7 כראשי שלישי בלבד!

יש לכם שעוד שאלות?

צרו קשר עם גילית:

[email protected]

טעימה קלה בסרטונים

דילוג לתוכן